måndag 30. november 2009

Kva skal omgrepet digital kompetanse romme?

Ein definisjon av digital kompetanse gjengjeve i ITU-rapporten Digital skole hver dag frå 2005 er som følgjer:

"Digital kompetanse er ferdigheter, kunnskaper, kreativitet og holdninger som alle trenger for å kunne bruke digitale medier for læring og mestring i kunnskapssamfunnet."

(http://www.udir.no/upload/Rapporter/ITU_rapport.pdf)

I frå Grep, gjeldande læreplan har eg vore inne og kopiert kva som står om det å vere digitalt kompetent i norskfaget:

"Læreplan i norsk
Å kunne bruke digitale verktøy i norsk er nødvendig for å mestre nye tekstformer og uttrykk. Dette åpner for nye læringsarenaer og gir nye muligheter i lese- og skriveopplæringen, i produksjon, komponering og redigering av tekster. I denne sammenheng er det viktig å utvikle evne til kritisk vurdering og bruk av kilder. Bruk av digitale verktøy kan støtte og utvikle elevenes kommunikasjonsferdigheter og presentasjoner."

( http://www.udir.no/grep/Grunnleggende-ferdigheter/?visning=5)

Flotte ord om korleis idealsituasjonen kunne ha vore i norskfaget. Så veit ein at infrastrukturen med mange elevar pr pc og liten faktisk tidsbruk på ikt i skulekvardagen, er med på å skape digitale skilje blant elevane. Dei som er flinke med data på skulen, er det gjerne også på heimebane. Og dei som ikkje nødvendigvis kjenner seg så tiltrekt av denne "dingsen" med boks og ledning eller batteri som kan medføre kontakt med universets satelittar, kan då verte dei store taparane i den norske digitale skulen.

Korleis kan vi få lese- og skrivesvake til å blomstre ved datamaskina? Godt spørsmål - svaret har eg ikkje her eg sit og sprengskriv mange blogginnlegg for å ta att litt av det tapte i studieløpet mitt denne ammande hausten!!! Sorry - spør meg til våren når eg er endå meir digitalt kompetent - kanskje!

For meg handlar det å vere digitalt kompetent som lærar om å kjenne til så mange program, søkjemotorar, nettlesarar, anti-virus-program, leksikon, faktakjelder og andre meir eller mindre nyttige datating at eg kan vere ein god rettleiar for dei aktivtetane som elevane har behov for å styre på med for å nå måla som staten set i Kunnskapsløftet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar