laurdag 28. november 2009

Korleis få ei digital lærarutdanning?

Svar på gruppeoppgåva vi fekk på høgskulesamlinga 26.11.09

"LMS i fremtidens læringsmiljø" er den sist utkomne rapporten med forsking kring LMS si rolle/potensiale i den digitale skulen. I desse dagar er det på trappene ei ny grunnskulelærarutdanning som skal tre i kraft frå hausten 2010. Med bakgrunn i innhaldet i ITU Monitor 2007 og "Det digitale kompetansehjulet" til Søby (2007), fekk gruppene på DKL103 utfordringa på fredagssamlinga:

Gjer dykk opp ei meining om lærarutdanninga si oppgåve i høve til å integrere digitale verktøy i skulen.

1) Korleis kan lærarutdanninga påverke utviklinga?

Svar: DKL-studiet bør komme inn i lærerutdanninga. Det bør gjevast verktøy opplæring! Bevisstgjering er kanskje det viktigaste?!? Ei slik digital opplæring av studentane bør bli ein eigin del av den didaktiske delen i dei ulike faga ved å gjere alle studentar digitalt kompetente på eit visst "minstenivå".

2a) Kvifor har lærarutdanninga eit ansvar her?

Svar: Lærerutdannarane har eit ansvar for å digitalt forme fremtidige lærere fordi "lærerplanen seier det!" Digital dugleik er ein av fem grunnleggjande dugleikar.

2b) Kvifor skulle lærarutdanninga ikkje ta høgde for å gjere studentane digitalt kompetente?

Svar: Fordi ikt ikkje er eit eige fag. Det blir dermed opp til den einskilde skule å sørge for denne kompetansen.

3) Korleis bør dette påverke innhaldet i den nye grunnlærarutdanninga?

Svar: IKT bør ikkje vere eit eige fag, men integrert i alle faga slik at det er sammenheng mellom utdanning og tenkt bruk i skulen. Fagpersonane må auke ikt-kompetansen sin i dei ulike faga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar