måndag 30. november 2009

Gratisvare eller betalprogramvarer i skulen?

Spørsmålet om ein skal bruke mest mogleg gratis programvare til datamaskinene som den norske staten "driftar" rundt om i landet - og i utlandet, er eit vanskeleg spørsmål. For det første reiser det spørsmålet om alle typar programvare finst i begge variantane. For det andre reiser det spørsmålet om ein misser noko vesentleg ved å ta det ein ikkje treng å betale for. Sjølv har eg for lite kunnskap om dette til å vere skråsikker, men eg har gjort meg nokre tankar om dette.

På fleire av dei kursa eg har vore som lærar, har det vore betalprogramvare som har stått på delar av programmet. Dette har mellom anna vore programvare for folk med lese- og skrivevanskar, eller som har hatt behov for anna tilrettelegging for å få skuledagen til å fungere.

Ved nokre høve har samlingane for lærarar vore opptekne av å bytte info om program som er gratis. Dette har igjen hatt samanheng med at kvar einskild skule og skuleeigar, då som oftast kommunar, har hatt eit stirrande blikk på korleis dei skal få budsjetta sine i hop. Å betale pengar for dataprogram når ein kan få nesten i alle fall tilsvarande gratis, har vorte sett på som unødvendig luksus og sløsing av fleire.

Kanskje må ein likevel bite litt i det sure eplet og erkjenne at her gjeld Ole Brumm sine tankar til fulle: Ja, takk ein treng litt av begge delar for å få dette til å verte eit utfyllande samspel på arenaen som omhandlar det å gje neste generasjon nordmenn det som trengst for å verte gangs menneske og digitalt kompetente framtidsborgarar av det norske samfunnet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar